Zie links hiernaast ook 'Foto's Faciliteiten' en 'Foto's Woningen'.

De appartementen zijn het gesplitst eigendom van particulieren, die het somtijds ook wel willen verhuren. Het formele eigendom van de gebouwen is van de gezamenlijke eigenaren, verenigd in de Vereniging van Eigenaars. De rechten en verplichtingen van de eigenaren tegenover elkaar en de vereniging worden geregeld in de Statuten, het Reglement van Splitsing en het Huishoudelijk Reglement die links hiernaast in het subitem "Regels" worden gepubliceerd.

Contacten:
Receptie / Havenmeester Beulaeke Haven: 0522 281 815
Parkmakelaar: VDB Vastgoed: 0522 282 193

Notarissen met Parkbekendheid:
Notariskantoor Mr A.C. de Vries in Zwartsluis: 0383 867 484
Notariaat Swart in Meppel: 0522 255 300

Beulaeke Haven is een riant kleinschalig ruim opgezet recreatieproject, bestaande uit 115 appartementen. Omdat de appartementen particulier eigendom zijn verschillen zij van inrichting en indeling. Het merendeel van de appartementen biedt o.m. een lig- c.q. bubbelbad.
De appartementen zijn verdeeld over 5 appartementsgebouwen met 2 woonlagen. De benedenappartementen met tuin en de verdiepingsappartementen voorzien van 2 balkons, liggen aan het water met uitzicht over de Beulaeker Wijde, het grootste meer van Overijssel (12.5 km²) dan wel de Belterwiede. Deze meren hebben open vaarverbindingen naar het IJsselmeer en de Friese wateren waardoor de mooiste schepen voorbij trekken.
De meren zijn doorgaans van zeer goede zwemkwaliteit.
Maar ook het winterlandschap maakt dit gebied het bezoeken waard. Als de meren zijn bevroren komen de schaatsers in grote getale de meren op. Ouderwetse "koek en sopie" tentjes op het ijs verkopen warme drank en erwtensoep. Dan worden er grote tochten en wedstrijden georganiseerd. De drievoudige Elf stedentochtwinnaar Evert van Bentem komt uit Sint Jansklooster.
Aangezien het overgroot deel van dit gebied officieel tot “Europees Natuurgebied” is verklaard spreken wij over één van fraaiste gebieden van Nederland.